Jarné kvety 3-5r. deti
ČaP 5.3.2
VŠ: Identifikuje rôznorodosť rastlinnej ríše
VVC: Poznať, opísať a rozlíšiť jarne kvety podľa obrázka, rozlíšiť prvý jarný kvet
EA: Jarné kvety
Hádanky:
-Nožičkami v snehu stojí, slniečka sa trocha bojí. Bielu hlávku nežne skláňa, novú jar k nám privoláva. (Snežienka)
-Fialová hlavička, malá drobná nožička. Voňavkou sa kráska malá, asi často polievala. (Fialka)
Pomôcky: obrázky (vid príloha, PL) - KLIK
ČaP 5.3.2
VŠ: Uvedie niektoré prejavy rastlín
VVC: Aktivita zameraná na skúmanie klíčenie rastlín (žerucha, šošovica), pravidelne pozorovanie, rozhovor o potrebe rastlinky pre život.
EA: Od semienka k rastlinke
Pomôcky: Miska, vata, semienka, voda
UaK Hv 5.6.1.1.2
VŠ: Spieva piesne a riekanky
VVC: Spievať s deťmi detské piesne v hudobnom rozsahu s radosťou, intonačne čisto.
EA: Pieseň Spievankovo 2-Jarné kvety
https://www.youtube.com/watch?v=r3x5lEo7Uiw
UaK VV 5.6.2.2.1
VŠ: Vystrihuje časti obrázkov
VŠ: Spája časti obrázkov lepením
VVC: Prejaviť praktickú zručnosť a tvorivosť pri tvorbe obrázka, samostatne strihať podľa preznačenej línie, lepiť na určené miesto, obrázok dotvoriť odpadovým materiálom.
Pomôcky: Farebný papier, nožnice, lepidlo, papierové košíky na pečenie, gombík.
(zdroj: pinterest)
Obrázok - KLIK
Rozprávka Tri motýle
Bola jar. Vzduch voňal sviežou zeleňou, stromy sa pýšili novými púčikmi a vtáčiky im spievali oslavné piesne.
Nad záhradou plnou farebných kvetov poletovali tri motýle, červený, žltý a biely. Boli to dobrí kamaráti. Páčili sa im všetky kvietky – červené, žlté, biele, ružové i oranžové. Nemohli sa nasýtiť ich pestrosti. Celý deň sa naháňali medzi nimi a hrali sa na schovávačku.
Zrazu sa slniečko schovalo za oblak. Vzduch sa ochladil a na zem dopadli prvé kvapky dažďa. Kvetinky sa sklonili k zemi a rýchlo pozamykali svoje hlavičky. Kvap – kvap. Drobné kvapky dopadli aj na krídla motýľov. „Zle je!” vedeli motýle. „Musíme sa rýchlo schovať.”
Prileteli ku kvietku, ktorý bol najbližšie. Bol to červený tulipán. „Dobrý tulipán, červený tulipán, otvor nám, schovaj nás pred dažďom,” prosili motýle. Tulipán odpovedal: „Ty, červený motýlik, sa môžeš u mňa schovať, lebo si taký istý ako ja. Žltého a bieleho motýľa však dnu nepustím, lebo sú iné.” „Ach, akože by som mohol opustiť svojich kamarátov? Nie, keď nemôžu oni, nejdem ani ja,” povedal červený motýlik a odletel s kamarátmi hľadať iný úkryt. Dažďových kvapiek začalo pribúdať. Motýliky už boli úplne premočené.
Prileteli k žltému narcisu. „Dobrý narcis, žltý narcis, pusť nás dnu, schovaj nás pred dažďom,” prosili motýle. „Teba, žltý motýlik, rád pustím dnu, lebo si taký istý ako ja. Ale červeného a bieleho nepustím, lebo sú iné,” odvetil žltý narcis. „Ach, ale my sme kamaráti, nechceme sa rozdeliť. Keď nemôžu oni, nejdem ani ja,” povedal statočne žltý motýlik a odletel s kamarátmi hľadať iný úkryt.
Spustil sa hustý lejak. Motýliky, úplne mokré a uzimené, prileteli k bielej ruži. „Ruža, ruža, biela ruža, otvor nám svoj kalich, schovaj nás úbohých, lebo iste zahynieme, už sme celí premočení a premrznutí,” prosili motýle. „Teba, biely motýlik, rada schovám, lebo si taký istý ako ja,” prehovorila biela ruža, „ale červeného ani žltého nemôžem pustiť dnu, sú iní.” „Nikdy neopustím priateľov v núdzi,” vyhlásil statočne biely motýlik, hoci mu už dochádzal dych a ledva mával mokrými krídelkami.
Slniečko spoza mraku všetko pozorovalo. Uľútostilo sa mu drobných motýlikov a odohnalo mrak. Prestalo pršať a na zem znovu dopadli teplé lúče. Rýchle zohriali skrehnuté telíčka motýlikov a vysušili ich mokré krídelká. Motýliky pookriali a boli šťastné, že zostali spolu a opäť sa môžu spolu hrať.(zdroj: zvedaveslniecko)
30.3. 2020 - 3.4. 2020
Téma: Domáce zvieratá a ich mláďatá
EA: Kde je moje mláďatko
ČaP 5.3.3
VC: Rozpoznáva mláďatá vybraných živočíšnych druhov a pomenúva ich.
VVC: Rozpoznať s pomocou rodiča domáce zvieratka, poznať a utvárať zvieracie rodinky.
Prezentácia: https://www.youtube.com/watch?v=gTTVtb2OInY
Zvieracie rodinky
Kohút - sliepka - kuriatko, gunár - hus - húsatko, kanec - prasnica -prasiatko, baran - ovca - jahniatko, býk - krava - teliatko, kôň - kobyla - žriebätko, pes - fenka - šteniatko, kocúr - mačka - mačiatko.
Na záver PL: Kde je moje mláďatko
Kto bude mať záujem môže si vyfarbiť obrázky domácich zvierat v prílohe.
Príloha - Pracovný list - KLIK
EA: Pieseň-Na dvore býva sliepočka naša
UaK 5.6 1Hv1.5
VC: Vyjadrí charakter piesní a hudby prirodzeným kultivovaným pohybom.
VVC: Spievať pieseň podľa videa, spievať s radosťou, zapájať pri speve aj pohyb.
Pesnička: Na dvore býva sliepočka naša... https://www.youtube.com/watch?v=LwfZhnczCZU
EA: Domčeky pre zvieratká
JaK 5,1,2,2,2,2,3
VŠ: Kresliť grafomotorické prvky vyžadujúce pohyby dlane a prstov
VVC: Kresliť po prerušovanej línii, sedieť pri kreslení vzpriamene.
Príloha - Pracovný list - KLIK
EA: Ovečka
UaK 5. 2Vv 2.4
VC: Používa rôzne maliarske nástroje
VVC: Na maľbu použiť vatu, alebo gumu na ceruzke, alebo pst namočený vo farbe. Strihať po preznačenej línii, lepiť samostatne, obrázok dotvoriť.
Pomôcky: farebný papier, prstové farby, nožnice, lepidlo, farbičky.
Kto by mal záujem môže vystrihnúť, nalepiť a vyfarbiť PL.